Tijdens dit begeleidingstraject gaan we opzoek naar je relatie met eten.

Waarom wil je eten?                                                                                                

Komt dit voort uit een emotie of omdat je echt honger hebt?

Er zijn veel verschillende methodes om gewicht te  verliezen. De meeste zijn  gebaseerd op het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen waardoor je dus een tekort creëert van bepaalde belangrijke voedingsstoffen. Dit geldt ook voor een eenzijdig  voedingspatroon.

Door opzoek te gaan naar een voor jou gezonde leefstijl en een gezonde relatie op te bouwen met voeding zal je merken dat gewichtsverlies een logisch gevolg zal zijn.

Mijn begeleiding richt zich op 4 belangrijke pijler voor een gezondere leefstijl:

Met de voeding gaan we aan de slag om te kijken of we daar verandering in moeten aanbrengen. We beginnen bij de basis en gaan dan stap-voor-stap kijken wat er voor jou persoonlijk zou moeten veranderen. Zijn dingen die veranderd moeten worden of zelfs misschien wel toegevoegd.

De tweede belangrijke pijler voor een gezondere leefstijl is beweging. Hoeveel beweeg je al en is daar nog wat winst te behalen. Bij het verliezen van gewicht is het zaak dat je meer gaat verbranden dat dat je inneemt. Daarom is beweging erg belangrijk.

Ontspanning is de tegenhanger. Ontspanning hebben we nodig om ons lichaam ook die broodnodige rust te gunnen. Door goed en regelmatig te ontspannen zal je merken dat je minder stress ervaart.

Als laatste maar zeker niet de minste is motivatie een belangrijke pijler tijdens de begeleiding. Tijdens het gehele traject stellen we doelen vast waar we naar gaan streven. Elke keer als het doel behaald is zal er weer een nieuw doel gesteld worden. Als je graag gewicht wilt verliezen is motivatie onmisbaar. Er is nog steeds geen wonderpil op de markt en we moeten het zelf doen.

We gaan aan de slag om weer een gezonde relatie op te bouwen met eten. Je leert hoe je je lichaam gaat voeden in plaats van vullen. Als je lichaam weer gevoed gaat worden zal je merken dat je je fitter en energieker gaat voelen. Aan het eind van het traject heb je:

Het programma

Meten = weten

Om erachter te komen waar de zwakke plekken zitten zullen we eerst moeten kijken waar je staat. Hoe ziet je huidige eetpatroon eruit en waar kunnen we verbeterpunten in aanbrengen.                                     

Waar sta je? Waar wil je naar toe?

Aan het begin van het traject meet ik ook je vetzuurbalans. Met deze droge bloedtest meten we de verhouding van Omega3 en Omega6 in je cellen. Met deze gegevens gaan we van start. Er zal altijd een begin en een eind meting zijn. 

Het traject

Om je op de juiste weg te zetten gaan we kijken wat jouw lichaam nodig heeft voor een gezondere leefstijl. We gaan opzoek naar de juiste voedingsstoffen die je weer de juiste energie geven. Hoe kunnen we ervoor  zorgen dat je lichaam weer gevoed wordt in plaats van gevuld. Door het invullen van het uitgebreide intakeformulier gaan we opzoek naar de knelpunten. Aan de hand van deze gegevens maak ik een op maat gemaakt voedingsadvies waar we mee aan de slag gaan.

Tijdens de begeleiding bekijken we je eetpatroon. Waar kunnen we eventuele verbeterpunten aanbrengen, voed je je lichaam of vul je het alleen maar. Met handige tips zetten we je eetpatroon weer op het goede spoor.

*Ben je aanvullend verzekerd? Kijk dan hoeveel je zorgverzekering bijdraagt of zelfs geheel vergoedt. Mogelijk om in termijnen te betalen. Vraag naar de voorwaarden.

Fijn Lijf

€ 364*

Voedingsanalyse

Persoonlijk voedingsadvies

Vetzuren meting

6 maanden 1 op 1 begeleiding

& coaching verdeeld over 12

consulten

Contact via telefoon,

whatsapp of mail

10 modules

Start- en eind metingen

E- books